follow di INSTAGRAM @almarivitamin

follow di INSTAGRAM @almarivitamin
Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Search This Blog

Anak anda picky eaters?

Adakah anak anda suka mengambil makanan yang salah dan tidak berkhasiat dengan berlebihan dan tidak mendapat nutrien yang menyihatkan dengan mencukupi ? atau
Adakah anak anda seorang yang 'picky eaters'? atau terlalu obes atau terlalu kurus?


Suplemen yang sesuai untuk kanak-kanak adalah MEALSHAKE. Sebenarnya kalau nak cerita banyak lagi kebaikan mealshake seperti sesuai untuk ibu mengandung, ibu yang menyusukan anak, yang sedang monitor berat badan, baru pulih dari pembedahan atau sakit.. dan sebagainya. 
tapi hari ini saya nak fokus kepada kanak-kanak.


Kanak-kanak banyak menggunakan mental & tenaga fizikal mereka untuk belajar, bermain & meneroka dunia sekeliling mereka. Bagi menyokong pembesaran fizikal & pembentukan mental mereka secara berterusan mereka memerlukan nutrien yang mencukupi. Sekiranya nutrien yang berkhasiat tidak dapat diperolehi daripada pemakanan harian mereka, maka suplemen tambahan perlu di dalam diet mereka.


Mealshake adalah multivitamin + protein yang mengandungi 19 vitamin utama & mineral penting yang menyokong pertumbuhan mental & fizikal anak-anak. Bagi anak-anak yang picky eaters, mealshake ini memang sangat sesuai kerana ia dapat menampung mana-mana nutrien yang kekurangan dalam diet harian mereka. Mealshake ini juga sesuai sangat untuk kanak-kanak yang ada masalah ekzema, asma kerana pengambilan mealshake dapat meningkatkan sistem imunisasi kanak-kanak tersebut. Pengambilan yang mealshake yang konsisten dapat membantu ekzema & asma kanak-kanak itu menjadi lebih baik.


Selain itu, mealshake ini kaya dengan protein & kalsium yang menyokong pembentukan sel, kulit, tulang, kuku, organ & darah. Mealshake juga mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan komponen antioksidan. Bagi anak-anak mempunyai masalah luka lambat sembuh, atau pun masalah sembelit, pengambilan mealshake dapat membantu luka pulih dengan cepat kerana protein menyokong pembentukan sel, vitamin B, iron & copper membantu untuk pembentukan sel darah merah.Manakala fiber larut membantu pergerakan usus dan melancarkan sistem penghadaman.
 Meal shake ini juga dapat meningkatkan selera makan kanak-kanak.

Mealshake ini berperisa vanila & sesuai dibancuh begitu sahaja atau dibancuh dengan any favorite drinks anda atau anak anda atau dicampurkan di dalam susu mereka. Mealshake juga sesuai dijadikan sebagai sarapan.
Mealshake tiada gula tambahan, tiada perasa atau pewarna tiruan.


Bagi saya sendiri, sebaik sahaja marissa mencecah usia 1 tahun, saya mula berikan dia mealshake & omega guard. Mealshake sebagai multivitamin & Omega guard sebagai sumber DHA (terdapat panduan makanan utk bayi). Bagi saya, tidak salah kita berikan anak kita suplemen extra kerana apa yang saya sendiri rasai, gaya hidup masa kini dah tak sama macam dulu. Sekarang ni penyakit pun dah kreatif.. macam-macam jenis penyakit ada.. tambahan pula gaya hidup kita yang sibuk.. pagi-pagi pergi kerja malam baru balik dan chances untuk mendedahkan diri kepada jangkitan dan sebaran penyakit pun tinggi. Tak pula saya kata kalau ambil makanan tambahan anak akan bebas penyakit & jangkitan, tetapi sekurang-kurangnya kita boleh mengurangkan.. ini pendapat saya sahaja. semuanya terpulang kepada ibu bapa sendiri.





berminat untuk membeli MEALSHAKE? boleh hubungi saya di email ladysuerauf@gmail.com atau
call|sms|whatsapp 014.888.4894. Bulan April ini ada promosi istimewa Mealshake. 

* nota tambahan : beli mealshake seisi keluarga boleh makan sebab mealshake bukan untuk kanak-kanak sahaja. mak budak bapak budak, semua boleh ambil mealshake. MENJIMATKAN bukan??

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...