follow di INSTAGRAM @almarivitamin

follow di INSTAGRAM @almarivitamin
Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Search This Blog

LECITHIN, Pecahkan Lemak, Cerdaskan Otak

 SIAPA YANG PERLUKAN LECITHIN ??
  • Anda yang ingin MENURUNKAN BERAT BADAN atau MENGEKALKAN BERAT BADAN
  • PELAJAR - untuk kecerdasan otak, menguatkan memori,
  • Anda  yang sering STRESS dan SUSAH UNTUK MEMBERI TUMPUAN
  • Anda yang sering TERLUPA
  • Warga Tua
  • Sesiapa sahaja yang ingin mengekalkan kesihatan otak secara berterusan. Mengawal paras kolestrol.
Jom apa lagi dapatkan Lecithin Shaklee hari ini dengan harga istimewa. Bulan Puasa hampir menjelma, bagi yang ingin berusaha menurunkan berat badan dan mengekalkan berat badan selepas Hari Raya.. inilah masanya.. maklumlah hari raya makan banyak.. dah tu makanan seperti rendang, kari, lemang, sate semuanya tinggi kolestrol.. Inilah masanya anda perlukan perlindungan lengkap. Sediakan payung sebelum hujan kata orang.



 Sekilas Fakta tentang LECITHIN

Lecithin tidak dapat dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat penting untuk kesihatan. Oleh itu, ia perlu ada dalam diet seharian kita. Lecithin boleh dijumpai dalam kuning telur, jagung & kacang soya.
Lecithin kacang soya adalah sumber yang kaya dengan bebas kolestrol lecithin.

Lecithin amat bermanfaat untuk otak, jantung, hati & ginjal anda. Oleh kerana lecithin tidak dapat dihasilkan oleh badan secara semulajadi, maka kita perlu memakan makanan yang kaya lecithin. Malangnya makanan yang kaya lecithin seperti telur, daging lembu juga kaya dengan kolestrol yang boleh menyebabkan saluran arteri tersumbat. Buah-buahan dan sayur-sayuran mempunyai kandungan lecithin yang sedikit tetapi kita perlu memakannya dengan jumlah yang amat banyak sekali hanya untuk mendapatkan jumlah lecithin yang mencukupi.

Jadi apa yang kita perlukan adalah dengan mengambil suplemen lecithin bagi memenuhi keperluan diet seharian kita.

APA BESTNYA LECITHIN NI?

Lecithin dijolokkan dengan nama samaran 'nature's emulsifier' atau pelarut semulajadi kerana sifatnya seperti pencuci lemak. Lecithin boleh melarutkan lemak kepada bentuk yang lebih kecil supaya dapat diangkut dan di bakar dan menghalang lemak disimpan di dalam badan kita. Oleh itu, sekiranya anda ingin menyingkirkan bonjolan lemak dan mengurangkan beberapa kilo, lecithin adalah satu kemestian.

Lecithin juga dapat mengurangkan kolestrol dan mengelakkan penyakit hati berlemak. Lecithin telah terbukti secara saintifik dapat mengurangkan kolestrol LDL (kolestrol jahat) dan meningkatkan kolestrol HDL (kolestrol baik), disamping menurunkan paras trigliserida. Lecithin juga meleraikan plak yang termendap pada dinding arteri, memperbaiki peredaran darah dan mencedah pembekuan darah yang boleh membawa maut tanpa ada kesan sampingan.

Lecithin juga dapat menguatkan keupayaan mental anda. Ibu-ibu lepas bersalin pernah tak melalui detik-detik pelupa, atau sering tertinggal barang, susah nak ingatkan sesuatu yang sudah berlalu? Lecithin mungkin penyelesaian kepada masalah anda. Tekanan perasaan, maklumat yang terlalu banyak, proses penuaan boleh membawa kepada kehilangan ingatan, kebingungan dan kekeliruan atau hilang daya tumpuan.
Lecithin dapat membekalkan fosfatidikolin (rujuk wikipedia Phosphatidylcholine) bahagiain penting dalam membran sel untuk menghasilkan asetilkolin iaitu pengangkut kimia untuk penyimpanan memori dan ingatan.

Kebaikan Lecithin yang lain :
  • menghapuskan kulit kusam yang kekuning-kuningan dan memberikan anda wajah yang lebih segar dan muda
  • mengurangkan keletihan dan meningkatkan kecergasan badan
  • meningkatkan penyerapan nutrien penting seperti vitamin A & E.
  • mengurangkan kebimbangan, kemurungan dan insomnia
  • dan banyak lagi..

Hubungi saya Lady Sue Rauf - sms | call | whatsapp : 014.888.4894 atau hubungi melalui email ladysuerauf@gmail.com
Boleh like fan page kami di facebook.com/almarivitamin. ada hadiah misteri untuk fans bertuah. JOM LIKE SEKARANG. !!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...