follow di INSTAGRAM @almarivitamin

follow di INSTAGRAM @almarivitamin
Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Search This Blog

OMEGA 3 – ASID LEMAK PENTING UNTUK TUBUH


Asid lemak Omega-3 (EPA& DHA) merupakan sejenis asid lemak yang penting dan diperlukan untuk keseluruhan kesihatan manusia. Memandangkan ia tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh, maka kita perlu mendapatkannya melalui diet atau pengambilan suplemen. Asid lemak Omega 3 sangat penting dalam perkembangan dan fungsi otak yang sihat dan juga untuk perkembangan & tumbesaran manusia. Asid lemak Omega 3 dapat menyokong kesihatan jantung, mata & fungsi sendi.
Menyokong kesihatan jantung – pengambilan EPA & DHA di dalam asid lemak Omega-3 mampu mengurangkan risiko penyakit jantung termasuk mengekalkan kolestrol baik dan tahap tekanan darah normal.
Menggalakkan fungsi otak yang sihat – asid lemak Omega 3 merupakan struktur bagi komponen sel-sel pada system saraf pusat dan juga nutrient penting bagi perkembangan otak yang sihat. DHA pula merupakan asas asid lemak Omega-3  bagi perkembangan otak, system saraf dan mata terutamanya kepada bayi. Bagi orang dewasa pula terdapat kajian yang menyatakan minyak ikan mempunyai hubungkait dalam meningkatkan daya ingatan, mengingat kisah lampau dan daya tumpuan.
Menyokong fungsi sendi sihat – asid lemak Omega 3 juga dapat menyokong dalam kesihatan fungsi sendi dan pergerakan tubuh. Apabila sendi bergeser, lemak Omega 3 boleh diumpakan sebagai minyak pelincir bagi membantu mereka bergerak secara bebas.

Shaklee OmegaGuard merupakan suplemen pemakanan yang mengandungi mintak ikan. Bagi setiap satu hidangan OmegaGuard memberikan 1000mg asid lemak Omega-3 termasuk DHA dan EPA. Ikan laut dalam kaya dengan Omega 3 namun ia sarat dengan merkuri dan PCB ekoran dari pencemaran laut. Namun, OmegaGuard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietary molekul pelbagai peringkat bagi memekatkan asid lemak Omega 3 tulen yang berkhasiat sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya lain seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan ikan.



Berminat?? boleh hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa.
Lady Sue Rauf 014.888.4894 | ladysuerauf@gmail.com
facebook : Lady Sue Rauf
facebook page : ALMARI VITAMIN

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...