follow di INSTAGRAM @almarivitamin

follow di INSTAGRAM @almarivitamin
Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Search This Blog

Collagen, ESP, Vitamin C dan Zink bantu rawat luka caesarean.

Jika diberi  pilihan pasti ibu-ibu semua akan memilih untuk melahirkan secara normal. Tetapi, kadang-kadang keinginan mungkin tidak akan tercapai atas sebab-sebab tertentu. Caesarean atau melahirkan anak secara pembedahan mungkin mimpi ngeri bagi sesetengah ibu. Tidak kurang juga, ada ibu-ibu yang memilih caesarean sebagai pilihan untuk melahirkan anak mereka. Walau apa pun pilihan anda saya tetap menghormatinya. Tidak ada salah melahirkan anak dengan apa cara sekalipun. Yang penting anak yang lahir nanti sihat, sempurna sifatnya, comel dan yang penting menjadi anak yang soleh & solehah sebagai bekal kita di akhirat nanti.
Berbalik kepada topik kita hari ini, perkara yang sering menjadi ketakutan para ibu-ibu adalah keadaan selepas pembedahan itu sendiri. Sebagai contoh macam mana nak berpantang, macam mana nak jaga luka pembedahan, bagaimana nak cepatkan pemulihan luka dan sebagainya. Daripada pengalaman saya sendiri yang sudah 2 kali melahirkan secara caesarean, suplemen Shaklee sendiri banyak membantu saya. Sewaktu melahirkan anak pertama saya masih belum berjinak-jinak dengan Shaklee. Berpantang pun menggunakan herba-herba. Secara jujurnya caesarean kali pertama adalah kaedah cuba jaya kepada saya. Saya tak berani nak pegang luka pembedahan tersebut, seram nak tengok luka jahitan di perut. First experience katakan. Saya kenal Shaklee sejak umur anak saya 8 bulan macam tu. waktu tu, saja cuba-cuba set menyusu. Macam best pulak kan. Dari situ saya nampak ada set berpantang juga dan boleh digunakan oleh ibu secara pembedahan jugak. Bermulalah episod saya bercinta-cinta dengan produk Shaklee sebab disamping nak makan untuk menyusu anak, saya nak juga luka caesarean saya pulih bukan sahaja luaran tetapi dalaman jugak. Sebab yang luaran kita boleh nampak tapi luka dalaman kita tak pasti keadaan dia macam mana.
Untuk anak pertama saya cuba ESP, VITAMIN C & ZINC di samping set menyusu yang lain seperti B COMPLEX & ALFALFA.Waktu ni Collagen Powder belum ada di pasaran lagi. Biarpun agak lambat tapi saya tetap tawakal untuk teruskan pemulihan luka caesarean saya walaupun bagi sesetengah orang cukupla tempoh 6 bulan untuk pemulihan. Bagi saya, biarlah pemulihan itu berterusan sebab kita tak tahu kadar pemulihan bagi setiap orang tu macam mana. Ini untuk keselesaan kita dikemudian hari jugak. Badan kan nak pakai lama, jadi kena jaga betul-betul. Jadi bila lahir anak kedua secara caesarean jugak, tanpa berfikir panjang saya tambah Collagen Powder dalam senarai makanan berpantang saya. Dan jika dibandingkan luka pembedahan kali kedua lebih cepat pulih daripada luka pembedahan yang pertama. Jadi mari kita lihat apa fungsi vitamin ini semua.
ESP - makanan berprotein sumber daripada non-gmo soya. fungsi dia untuk pemulihan sel kulit yang rosak. jadi dalam kes ini, fungsi dia untuk memulihkan rahim & luka caesarean luar dan dalam. hasilnya luka akan lebih 'comel' sebab ia mengurangkan kesan parut. bukan sahaja bagus untuk kulit tau tapi bagus juga untuk rambut, kuku dan mengembalikan tenaga ibu-ibu selepas bersalin. Susu ibu pun meriah bila mengamalkan ESP ni.
VITAMIN C 500mg - fungsi dia untuk menguatkan sistem imun supaya tak berlaku jangkitan pada luka tersebut. Selain itu, vitamin c - vitamin cantik sudah pasti tujuannya adalah untuk mencantikkan kul & memulihkan luka pembedahan dengan cepat. Macam bekas jerawat jugak kan, orang makan vitamin c sebab nak kurangkan bekasnya. Sama la jugak  fungsinya untuk kurangkan kesan parut. Jadi vitamin c ni kalau bekerjasama dengan ESP memang sesuai sangat la.


ZINK - bila diambil bersama dengan vitamin c, ia akan meningkatkan lagi kesan kedua-duanya. Zink membantu untuk meningkatkan sistem imun badan dan menghalang infeksi penyakit.Bila makan zink, luka akan cepat kering dan kulit akan lebih cepat 'bercantum'. Contoh makanan pantang yang kaya zink adalah ikan haruan. Tapi kalau susah sangat nak carik ikan haruan ataupun tak mampu nak telan pati ikan haruan tu, telan jer sebiji zink, inshaALLAH sangat membantu. Lagipun tak berbau hanyir.
COLLAGEN POWDER - membantu untuk menghasilkan kolagen dalam badan.Bermanfaat untuk melembapkan kulit dan mengekalkan elastisiti kulit supaya tidak mengendur. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan membantu mengurangkan parut. Membantu tisu-tisu tubuh untuk kekal dalam keadaan baik dan melambatkan penuaan.

Semua di atas bukan sahaja boleh diambil oleh ibu-ibu yang melahirkan secara pembedahan tetapi boleh juga diambil oleh ibu-ibu yang melahirkan anak secara normal.
Kalau anda semua tak percaya, boleh cuba hari ini. Berpantang la dengan suplemen Shaklee. Lagipun berbaloi untuk dicuba sebab ada side effect yang lain seperti kulit cantik & cerah, badan bertenaga, susu badan meriah. Pendek kata, anda gembira, suami bahagia, anak pun ceria. Berbaloi tau !!


Berminat?? boleh hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa.
Lady Sue Rauf - Shaklee ID 860721
sms.whatsapp.emel : 014.888.4894 | ladysuerauf@gmail.com
facebook : Lady Sue Rauf
facebook page : ALMARI VITAMIN
Instagram : almarivitamin

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

2 comments:

  1. sis bersalin czer ambk collagen masa hari ke brape pntng?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi.. saya ambik collagen seawal seminggu berpantang. lepas dah habis ubat hospital semua start dengan collagen..

      Delete

Terima kasih untuk komen anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...